Što je EU Ecolabel oznaka? Donosimo sve informacije

EU Ecolabel je znak izvrsnosti i kvalitete kojim se možete istaknuti u moru sličnih tvrtki, a ujedno i pridonijeti očuvanju okoliša.

Ekološka svijest prisutna je kod sve većeg broja ljudi te će održivost uskoro postati imperativ kod svih proizvoda i usluga. Prema istraživanjima, čak 61% kupaca bi bilo spremno platiti više za ekološki prihvatljiv proizvod. 

Što je EU Ecolabel oznaka?

Ovu eko-oznaku je razvila Europska unija kao pouzdanu i jedinstvenu eko-oznaku za europsko tržište, uključujući i Island, Norvešku, Švicarsku i Tursku.

Cilj je promicati ekološku izvrsnost i okolišnu održivost. Proizvodi i usluge koji nose ovaj EU znak zaštite okoliša provjereno imaju niski utjecaj na okoliš tijekom cijelog životnog ciklusa, od proizvodnje do recikliranja / odlaganja.

Prema podacima Europske komisije iz ožujka 2021. godine, na europskom tržištu postoji više od 78.000 proizvoda i usluga koje nose znak ovu eko-oznaku.

Prema podacima Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja iz kolovoza 2021. ukupno 34 proizvoda i 7 usluga turističkog smještaja iz Hrvatske nosi oznaku EU Ecolabel, odnosno nacionalni znak zaštite okoliša Prijatelj okoliša.

Zašto certificirati proizvod  ili uslugu?

Održivost i društvena odgovornost ono je čemu teže sve tvrtke koje žele uspjeti u suvremenom poslovanju.

EU Ecolabel je znak izvrsnosti i kvalitete kojim proizvođači i pružatelji usluga pokazuju svoje društveno odgovorno poslovanje te garantiraju potrošačima da njihovi proizvodi i usluge zadovoljavaju visoke standarde smanjenog utjecaja na okoliš, ali i na zdravlje.

S EU Ecolabel oznakom možete:

  • povećati profitabilnost
  • poboljšati reputaciju
  • istaknuti se među konkurencijom
  • doprinijeti očuvanju okoliša.

Kako bi vaš proizvod nosio ovu eko-oznaku potrebno je ispuniti zahtjeve i proći testiranja koje je postavila Europska komisija.

Koja mjerila mora ispunjavati vaš proizvod ili usluga?

Da bi proizvod ili usluga mogli nositi oznaku EU Ecolabel, moraju udovoljiti strogim mjerilima, odnosno kriterijima Europske unije.

Trenutno su propisana mjerila za 22 skupine proizvoda i usluga (proizvodi za osobnu higijenu, sredstva za čišćenje, odjeća i tekstilni proizvodi, elektronička oprema, obloge, namještaj, vrtlarstvo, maziva, proizvodi od papira, uradi sam, ostali kućanski predmeti, usluga turističkog smještaja).

Ova oznaka je namijenjena samo najboljima, stoga svega 20 do 30 posto proizvoda na tržištu može udovoljiti zahtjevima Europske unije.

Prema posljednjim podacima, pokrenut je postupak izrade mjerila za „financijske proizvode“ te postoji interes država članica EU da se program EU Ecolabel proširi više na sektor usluga.

Ako želite aplicirati za EU Ecolabel oznaku, provjerite koja mjerila mora ispunjavati vaš proizvod ili usluga (pročitaj više).

Kako dalje s postupkom dobivanja oznake?

Postupak dobivanja uključuje izradu elaborata o usklađenosti proizvoda s mjerilima koji se podnosi Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja.

Elaborat o usklađenosti proizvoda s mjerilima rade ovlaštenici, odnosno pravne osobe koje imaju suglasnost za obavljanje stručnih poslova zaštite okoliša od Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja.

Postupak dodjele znaka se sastoji od nekoliko koraka o kojima smo detaljnije pisali ovdje.

Prije pokretanja izrade elaborata, preporučamo da detaljno analizirate sva mjerila i zahtjeve koje morate zadovoljiti za ishođenje EU Ecolabel oznake.

Ako imate pitanja ili trebate pomoć u analizi usklađenosti proizvoda/usluge s mjerilima, slobodno nam se javite!

Planirate aplicirati za EU Ecolabel oznaku? Trebate savjet ili elaborat?