Greenwashing: Kako znati koji su proizvodi zaista zeleni?

Eco friendly, održivo, reciklirano, zeleno… Bombardirani smo ovim natpisima na sve većem broju proizvoda i usluga.

No, jesu li oni zbilja posvećeni okolišu ili se radi o običnim marketinškim trikovima tzv. greenwashing?

Kakve proizvode žele suvremeni kupci?

Svijet oko nas razvija se nevjerojatnom brzinom, stoga se i zahtjevi suvremenih kupaca mijenjaju u skladu s njime.

Dovoljno je vidjeti novije marketinške kampanje kako bi nam bilo jasno da je zahtjev današnjice ekološka prihvatljivost i održiva budućnost.

Mnogi brendovi su to prepoznali i idu u tom smjeru.

No, kako raste broj onih koji svoje proizvode deklariraju kao ˝zelene˝, postavlja se pitanje: Kako razlikovati one koji to zaista jesu?

Manipulativni zeleni marketing (tzv. greenwashing)

Greenwashing je novi trend koji se pojavio kao posljedica zahtjeva tržišta za ekološki prihvatljivim i održivim rješenjima.

Prisutan je u svim industrijama (pa čak i naftnoj)!

Stručnjaci definiraju pojam greenwashing, odnosno zeleno pranje, kao aktivnosti kojima poduzeće ili organizacija posvećuju više vremena i resursa dokazujući da su ‘’zelene’’ oglašavanjem i reklamiranjem, nego što stvarno primjenjuje poslovnu praksu kako bi smanjile neželjen utjecaj na okoliš.

Kako biste izbjegli ovakve „lažno zelene“ tvrtke važno je:

  • dobro se informirati o njihovim proizvodima i uslugama
  • birati one s valjanim certifikatima

Ne vjerujte ispraznim riječima: tražite potvrde i certifikate koji potvrđuju ovakve tvrdnje! 

EU Ecolabel oznaka najbolji je i najsigurniji oblik marketinga

Ecolabel je oznaka kojoj možete vjerovati i koju imaju proizvodi i usluge s ekološki najvišim standardima.

  • ima neovisan sustav verifikacije od treće strane
  • pouzdana je i sigurna
  • prepoznata je diljem Europske unije kao važeći standard

Neki od uvjeta koje EU Ecolabel proizvodi ispunjavaju su:

  • minimalna potrošnja energije kod proizvodnje
  • 0% petrokemikalija, GMO sastojaka i ostalih štetnih tvari
  • reciklirano pakiranje ili ono koje se može ponovno koristiti
  • dobro gospodarenje otpadom

Proizvodi certificirani na ovaj način imaju veću prednost na tržištu.

Kupci su prepoznali da su najbolji proizvodi oni koji neće naštetiti ni prirodi ni našem organizmu.

Rezultati Nielsen Study istraživanja to i potvrđuju:

  • 55% ispitanika će platiti više za društveno odgovorni proizvod
  • 52% ispitanika kaže da ekološka prihvatljivost utječe na njihovu kupovinu

Želite li da i Vaš proizvod nosi oznaku EU Ecolabel? Kontaktirajte nas.

Saznajte više o EU Ecolabel oznaci.

Ovdje smo detaljnije pisali o postupku dobivanja EU Ecolabel oznake.

Planirate aplicirati za EU Ecolabel oznaku? Trebate savjet ili elaborat?